• امروز : شنبه, ۱۱ مرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Saturday - 2 August - 2025
کل اخبار 1138اخبار امروز : 1
یادداشت / جواد لطف‌الله پور

روزی که قهرمانی تراکتور اعلام شد!

  • کد خبر : 3424
  • 14 اردیبهشت 1404 - 14:07
روزی که قهرمانی تراکتور اعلام شد!
قهرمانی تراکتور، تنها تیمی که همیشه دوازده نفره بازی می کند، خیلی از ضیغ و ضغن ها و کین و کدورتها و بخل و حسدها را آشکار کرد!

به گزارش عیّوق، تراختور سال ها بود، که با نامهربانی ها، حاشیه سازی های عمدی، حق کشی ها و حق خوری ها، به ظاهر از سکوی قهرمانی دور بود! اما همیشه در دل هواداران غیور و فهیم خود قهرمان بود!

امسال از ترس و احتیاط و شاید اندکی از حجب و حیا به احترامِ مرد نازنین پاستور نشین، مخالفانِ دیده شدن آذربایجان، فقط کمی کمتر پا پیچ تراکتور شدند.

این کمی کمتر باعث شد تا یار دوازدهم تراکتور سوت قهرمانی را دو هفته زودتر از موعد مقرر بصدا در آورد. چون اینجا آذربایجان و تبریز است که همیشه اول بودند ، آنقدر اول شده اند که “شهر اولین ها” نام دیگر تبریز شده است.

چند نمونه از آنچه که قهرمانی تیم سرافراز تراکتور پرده از روی “آذربایجان این سرِ ایران” و استان پر چمدار آزادی ایران” برداشت.

همه ایران سرای ماست.

ایران یک سرزمین واحد و پیکر متحد است.

نمیدانم آیا بی کفایتی مدیران محلی آذربایجان و یا سوء مدیریت و سوء نیت مدیران ملی باعث شده است که؛

اول:

نصب مدیر نابلد، غیر کارشناس و غیر حرفه ای و مسئله دار به مدیریت منطقه آزاد ارس موجب شد، خط آهن تبریز – جلفا و ارس در پی ختم و فاتحه این مرکز مهم تجاری و بازرگانی و جمع کردن خط آهن کهنه و فرسوده آن و پاک کردن صورت مسئله، این منطقهِ زیبا و استراتژیک ایران، از حیّض انتفاع و رونق بیافتند!

دوم:

تعلل و تمرض در احداث منطقه ویژه اقتصادی سراب مصوب سال ۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی

سوم:

تعلل و تمرض در جهت اتمام پروژه آزاد راه هشترود و مراغه و تبدیل آن به قتلگاه جوانان این دو شهرستان!

چهارم:

ثبت و تملک و قرق کردن اکثر قریب به اتفاق معادن اصلی سنگ آهن، مس ،طلا در شهرستانهای اهر، ورزقان ،کلیبر بنام شرکت ملی مس ایران و مادر شرکت های پایتخت نشین دیگر و رها کردن آنها برای روزی که دیگر صدای هیچ مخالفی برای استحصال آنها از آذربایجان شنیده نشود.

پنجم:

کم رونقیِ روز افزون و نگران کننده بازار فرش و کفش تبریز و فلج نمودن آنها و زمینگیر کردن بازار بزرگ جهانی تبریز

ششم:

احتضارِ آذربایجان ناشی از کم آبی و عطش و تشنگیِ بیش از پیش دشت های تبریز با تمرض و تعلل در انتقال آب ارس به تبریز.

هفتم:

عدم جدیت در احیای دریاچه ارومیه این نگین ایران زمین و رگ حیاتی آذربایجان، که خشک شدن آن حیات بیش از سی میلیون نفر را تهدید می کند!

تراکتور

در حالی که چهار خط انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای هرمزگان و کرمان و یزد در سال ۱۳۹۹ با ۸۲۰ کیلومتر طول و ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه افتتاح شده و برای سال ۱۴۰۴ خط دوم و سوم و چهارم انتقال آب خلیج فارس به استانهای کرمان خراسان رضوی و جنوبی ،یزد ،اصفهان ،سیستان و بلوچستان با طول جمعا ۳۲۸۰ کیلومتر و هزینه جمعا ۱۲۱ هزار میلیارد تومان برای افتتاح در سال ۱۴۰۴ پیش بینی شده است.

با این مصیبت نامه آذربایجان، اگر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی واقعا فرزندان آذربایجان هستند، باید خون گریه کنند و عطای نمایندگی را به لقای آن ببخشند و از شرم و خجلت، دق نموده و خودکشی نمایند.

از استاندار محترم و توانمند استان درخواست می کنم، همه مدیران استان را برای تحقق خواسته های به حق آذربایجان به خط نموده و هر ماه از عملکردشان گزارش کتبی بگیرند.

از رئیس جمهور محترم، مصرّانه و عاجزانه استدعا دارم؛

اجازه ندهند، بیش از این آذربایجان، سرِ ایران و دیار غیورمردان، مورد بی مهری، ظلم آشکار، بی عدالتی و تبعیض قرار بگیرد. و به وزارتخانه های مربوطه دستور پیگیری موارد بالا را صادر فرمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.ayooq.ir/?p=3424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.